• سه شنبه ١٤ فروردين ١٤٠٣-١٥:٥١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٦٢٢
در صحن شورا صورت گرفت: 11-224

تثبیت 6 باغ در تهران / 2 پلاک غیر باغ شد

با توجه به ضرورت تعیین تکلیف باغات شهر تهران، تعدادی پلاک ثبتی، از حیث باغ یا غیر باغ بودن، مورد بررسی اعضای شورا قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و چهارمین جلسه علنی این شورا بررسی پلاک ثبتی‌های مختلف در خصوص باغ بودن یا نبودن را در دستور کار خود داشتند که در همین راستا مهدی عباسی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در ابتدای سخنان خود با محکوم کردن کشتار مردم غزه و نسل کشی علنی رژیم صهیونیستی علیه ملت بزرگ فلسطین گفت: طبق آمار رسمی، نبرد «طوفان الاقصی» رقمی بیش از 58 میلیارد دلار خسارت، بیش از 700  کشته، کسری بودجه 6.6 درصدی، بودجه زیر یک درصدی و حدود 3 هزار نفر مجروح را برای اسرائیل به بار آورده که این ها بعلاوه نفرت گسترده جهانی، انزوای بین المللی، تحقیر، رسوایی و... از این رژیم است که امروز این جرثومه به دنبال روزنه ای برای قدرت نمایی است تا افکار را از سمت و سوی شکست سخت خود در حوزه نظامی را منحرف کند. از این رو دست به انتخار احمقانه می زند.
وی ضمن ابراز تسلیت به خانواده این شهدا و ملت شهید پرور ایران افزود: تمامی این رفتارهای بسیار احمقانه وارثان قابیل، همگی از روی دستپاچگی و شکست های سهمگین آنها در منطقه است در نتیجه اقدام اخیر این رژیم که در ترور و به شهادت رساندن مستشاران نظامی ایران و تجاوز به حریم کنسولگری جمهوری اسلامی ایران برای فرار از صحنه اصلی جنایت های ضد بشری آنهاست.
این عضو شورا در ادامه و در بررسی تعیین تکلیف باغات شهر تهران با اشاره به پلاک ثبتی 29.27 گفت: این زمین به مساحت 3000 متر مربع در منطقه آجودانیه واقع شده که بر اساس دارا بودن حدنصاب درختان و اخذ رأی کمیسیون ماده 12 و داشتن رأی دایر مشجر، کمیسیون آن را باغ اعلام کرده است.
اعضای شورای شهر تهران نیز در بررسی ها با 16 رأی موافق به آن رأی باغ دادند.
وی همچنین در خصوص پلاک ثبتی 126.410 با مساحت 6 هزار و 551 متر در بلوار اشرفی اصفهانی اظهار کرد: این پلاک با داشتن حدنصاب درختان در سال 89 ، مطابق بند 1 و 3 ماده واحده جزء پنجم و دارا بودن بیش از 55 درصد سطح پوشش درختان در کمیسیون، باغ شناخته شد.
اعضا با16رأی موافق همسو با نظر کمیسیون این پلاک ثبتی را باغ اعلام کردند.
در ادامه بررسی شرایط باغ بودن یا نبودن پلاک ثبتی ها، ملکی واقع منطقه 22 موسوم به اراضی باغ فدک مورد بررسی اعضا قرار گرفت، که به گفته  مهدی عباسی این زمین در سال 82 دارای سند مشجر بوده و رأی کمیسیون ماده 12 را دارد که رأی کمیسیون، دایر بر باغ بودن آن است.
به همین ترتیب، پلاک ثبتی دیگری به مساحت 9 هزار و 194 متر واقع در منطقه 18 مورد بررسی قرار گرفت که مطابق بند 1 حدنصاب تعداد درختان 367 اصله است که دارای محیط بن 24هزارو186 سانتی متر است. بر اساس قانون، این ملک نیز در کمیسیون به عنوان باغ شناخته شده است.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به پلاک ثبتی دیگری با مساحت 580 متر که در منطقه 1 واقع شده است و  در جریان بررسی قرار گرفته اظهار کرد: این ملک در مهر ماه سال 1402 توسط کمیسیون ماده 7، رأی باغ به خود اختصاص داده است که 35 اصله درخت نیز در صورتجلسه به ثبت رسیده است. اما در وضع موجود، این پلاک 690 متر سطح اشغال در طبقه همکف را داراست که در نهایت، رأی کمیسیون باغات به عنوان غیر باغ اعلام ‌شده است.
در ادامه رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در بررسی پلاک ثبتی های 3155.7 و 3155.8  با متراژ 3 هزار و 155 متر در منطقه 1 که در توضیحات تکمیلی اعلام کرد. برابر موازین قانونی و نظریه کمیسیون باغات یک پلاک بر اساس نظریه ماده 7 دارای حد نصاب درختان است را به عنوان باغ و پلاک دیگر را بدون این موارد غیر باغ اعلام کرد.
وی گفت: این پلاک ها تفکیکی از یک پهنه سبز است و کمت از 500 متر است.
در نهایت پس از استماع گزارش اعضا، نظر کمیسیون را مورد تأیید و موافقت قرار دادند و پلاک 3155.7 به عنوان غیر باغ و پلاک ثبتی 3155.8 این ملک باغ اعلام شد.
در ادامه بررسی شرایط باغ بودن یا نبودن پلاک ثبتی ها، ملکی با متراز 34 هزار و 500 متر واقع منطقه 22 مورد بررسی اعضا قرار گرفت که به گفته عباسی، این پلاک دریکبار در سال 82 و باد دیگر در مرداد ماه 1402 با مجموع 1220 اصله درخت برای کمیسیون شرایط باغ محرز شده و طبق بند 1 ماده واحده در سنوات مختلف پوشش گیاهی این پلاک، قطعی است.
به گفته اعضای شورا این ملک با چنین وسعتی سالها با کاربری مرغداری دارای فعالیت بوده و با عنوان باغ در نامه نگاری ها به آن استناد می شده است که عباسی در اعلام نظر کمیسیون آن را باغ اعلام کرد.
پس از اظهارات اعضا و پایش های تخصصی، این پلاک در نهایت  مطابق نظر کمیسیون باغ اعلام شد.
گفتنی است یک پلاک ثبتی نیز به مساحت یکهزار و 797 متر در منطقه 1 برای بررسی بیشتر کمیسیون باغات از دستور صحن خارج شد.
 
کد خبر: 11-224

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: